İç Denetim Birimi Başkanlığı

Yönetici Seçme ve Atama Süreci Sistem Denetimi Raporu

Şener GÖNÜLAÇAR
Yönetici Seçme ve Atama Süreci Sistem Denetimi Raporu

Amaç: İç denetim, idarenin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip yönetilmediğini değerlendirmek ve rehberlik yapmak amacıyla yapılan bağımsız, nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyetidir, tanımı doğrultusunda; İç Denetim Koordinasyon Kurulu tarafından belirlenen ve uluslararası kabul görmüş kontrol ve denetim standartlarına uygun şekilde; İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü ve yönetici seçme ve atama iş ve işlemleri, yönetim ve kontrol süreçlerinin etkinliğini nesnel risk analizlerine dayalı değerlendirmek ve ulaşılan denetim sonuçları çerçevesinde iyileştirmelere yönelik önerilerde bulunmaktır.

Sekizinci, Dokuzuncu ve Onuncu Kalkınma Planları, Millî Eğitim Bakanlığının 2010-2014 Stratejik Planı, yönetim biliminin temel ilkeleri çerçevesinde, yönetici seçme ve atama süreci ile ilgili iç denetim yöntem ve tekniklerini kullanarak, eğitim yöneticilerinin seçimine ilişkin standartlar ve yöntemlerin; yerinde, yeterli ve objektif olması; mesleki ve kişisel gelişimlerinin yanında üst görevlere hazırlanmalarına katkı sağlayan hizmetiçi eğitim imkânlarının artırılması; tüm çalışanların, aynı zamanda yöneticilerin, bir değer olarak görülmesi, moral ve motivasyonlarının artırılması, iş doyumu, aidiyet, duygusu ve örgütsel bağlılık hususlarında sorunların yaşanmaması konularında farkındalık yaratmaktır.

Kapsam: Kurumların dinamik ve verimliliğe açık yapısının esasını, aynı zamanda insan kaynakları yönetiminin de temel fonksiyonlarını oluşturan; iş analizi ve iş dizaynı, insan kaynakları planlaması ve nitelikli çalışan seçimi, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, kariyer geliştirme, iş değerleme ve ücret yönetimi başlıkları esas alınarak Bakanlık insan kaynakları politikaları ve iş görme metotlarından hareketle;

“Yönetici kadrolarına atanacakların seçilmesi ve atama işlemleri süreci”nin denetimi;

 Merkez ve Taşra Teşkilatı Yönetici Atama,

 Eğitim Kurumları Yönetici Atama.

Başlıkları altında iki alt sürece ayrıldı. Yapılan denetim testleri, anketler ve görüşmelerin ardından, merkez ve taşra teşkilatı yönetici atama alt süreci ile ilgili iş ve işlemlerde risk düzeyi yüksek bulundu ve bu sürece yoğunlaşıldı.

Millî Eğitim Bakanlığının toplam eğitim yöneticisi sayısı, Tablo 1’de görüldüğü üzere (Dolu Kadro), 71.782’dir. Tüm eğitim yöneticilerinin %96’sını oluşturan okul idarecilerinin (69.247) atama ve yer değiştirme iş ve işlemleri illerde yürütülmektedir. 2500’den fazla merkez ve taşra teşkilatı eğitim yöneticisinin atama ve yer değiştirme işlemleri ise Ankara’dan yapılmaktadır.

Emniyet Mah. Gazeteci Yazar Muammer Yaşar Cad. MEB Beşevler Kampüsü, H Blok 06560 Yenimahalle/ANKARA - 90 312 413 18 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.