Örgün Eğitimden Açık Öğretim Ortaokulu ve Açık Öğretim Lisesine Geçişlerin Değerlendirilmesi
Emre TAŞAmaç: Açık öğretim liselerinde kayıtlı olan öğrencilerin örgün eğitim deneyimlerini içeren veri analizleri ve zorunlu eğitim çağındaki öğrencilerin bu eğitim kurumlarına geçiş yapmalarına sebep olan temel gerekçelerin ortaya konularak, süreçle ilgili politikaların geliştirilmesine katkı sunmak olarak belirlenmiştir.
Kapsam: Açık Öğretim Kurumlarının Türk Eğitim Sistemi içerisindeki fonksiyonları, okulların tarihsel gelişimi ve öğrencilerin öğretim hayatlarını bu okullarda sürdürmesini sağlayan mevzuattan kaynaklanan yasal zorunluluklar ile bireysel/toplumsal sebeplere yer verilmiştir. Yapılan analizlerde hedef olarak belirlenen ana kitle, 14.05.2020 tarihi itibariyle açık öğretim liselerinde kayıtlı bulunan ve son beş yılda yeni kayıt yaptıran örgün ortaöğretim çağında bulunan 14-17 yaş aralığındaki öğrencilerdir.