Okullarda yabancı dil öğretimi süreci
Adem YAMANAmaç: İnceleme sonucunda, Bakanlığın kurumsal amaçları, üst politika belgeleri ve stratejik plan bağlamında verilen yabancı dil öğretim hizmetine ilişkin yöntem ve içeriğin yeterlik ve etkililik düzeyinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Kapsam: Öğrencilere verilen yabancı dil hizmetlerine ilişkin; konuşma, yazma, dinleme, anlama ve dil bilgisi boyutlarında kazanım düzeylerine ilişkin Türkiye’de verilen yabancı dil öğretiminin uluslararası görünümü, ulusal düzeyde yapılan “TEOG”, “YDS” VE “LGS” sınav sonuçları bağlamında değerlendirmeler yapılmıştır. Bakanlığımızca yürütülen yabancı dil öğretim hizmet sunumunun daha iyi noktalara gelebilmesine yönelik hazırlanan çalışmada iç denetim yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Mevcut denetim kaynağı ve planlanan zaman ölçüsünde üst politika belgelerinde belirtilen amaç ve hedeflerin tutarlılık ve uygunluğuna ilişkin (eğitimde iyi uygulama örneklerinden hareketle) genel bir çerçeve önerisinde bulunulmaktır.