Okullarda Rehberlik Hizmetlerinin Etkinliği
Şener GÖNÜLAÇARAmaç: Türk millî eğitiminin genel ilkeleri çerçevesinde, öğrencilerin yeterlilikleri ve yetenekleri doğrultusunda gelişerek gereksinmelerini doyurmaları, benliklerine uygun rol kavramları geliştirerek çevrelerindeki durumlarla ilişkilerinde uyum sağlamaları ile problem çözme, karar verme bilgi ve becerisi kazanmaları için bilimsel ve sistematik yardım süreci olarak tanımlanan rehberlik hizmetlerinin etkililik düzeyini optimal seviyeye çıkarmak, böylelikle sisteme değer katmaktır.
Kapsam: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim öğretim faaliyeti yürütmekte olan 63.153 örgün eğitim kurumu (53.100 resmi, 10.053 özel) ve bu kurumlarda eğitim öğretim gören 17.702.938 öğrenciye3 sunulan rehberlik hizmetleri, danışmanlık faaliyetinin kapsamını oluşturmaktadır.