İç Denetim Birimi Başkanlığı

Öğretmen niteliklerinin arttırılması süreci

Şener GÖNÜLAÇAR
Öğretmen niteliklerinin arttırılması süreci

Amaç: Türkiye’deki kamu görevlilerinin toplam sayısının üçte birini oluşturan ve Millî Eğitim Bakanlığı’nın birer çalışanı olan 894.511 öğretmenin, niteliği ve kalitesinin artması, profesyonel bir meslek statüsünün inşası, öğretmenlerin bilgi, beceri, tutum ve değerlerinin tanımlanması ve toplumun gözündeki itibarlarının yükseltilmesi hususlarında değerlendirmeler yapılarak sürecin iyileştirilmesine katkı sağlanması amaçlanmıştır.

Kapsam: Öğretmenliğin niteliğinin artmasında veya azalmasında etkisi olan değişkenlerin başında, mesleğin küresel ve ulusal itibarı, statüsü, imajı ve çalışma koşulları ile ekonomik getirisi gelmektedir. Raporda; üst politika belgelerinde öğretmenliğe yaklaşım, mesleğin dünyada ve Türkiye’de genel görünümü, öğretmen yetiştirmede meslek öncesi ve meslek sonrası durum, mesleğin algısı, dünü ve bugünü ile kamunun öğretmen atama ve yer değiştirme stratejileri mukayeseli verilerle ele alınmıştır. “Öğretmen Niteliklerinin Artırılması Süreci”ne ilişkin belirlenen riskler, yapılan kontroller ve bu kontrollerin test edilmesi neticesinde geliştirilen öneriler, beş temel bulgu üzerinden yürütülmüştür:

•Öğretmenlerin imaj, itibar ve statüsü;

•Meslek öncesi ve meslek içinde öğretmen yetiştirme;

•Öğretmenlerin mesleki gelişimi;

•Öğretmenlerin mali hakları;

•Öğretmenlerin yurt düzeyinde dağılımı. 

Emniyet Mah. Gazeteci Yazar Muammer Yaşar Cad. MEB Beşevler Kampüsü, H Blok 06560 Yenimahalle/ANKARA - 90 312 413 18 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.