Milli Eğitim Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatının Yeniden Yapılandırılması Süreci Sistem Denetimi Raporu
Osman KAŞAmaç: İç denetimin genel amaçları ve iç denetçilerin görevleri çerçevesinde; Türk milli eğitim sisteminin üst politika belgeleri ve anayasal ve yasal ve düzenleyici işlemlerle belirlenen amaç ve hedefleri dikkate alınarak, eğitim hizmetlerinde yapılagelen yeniden yapılanma süreçlerinin, idari reformların veya kapasite artırımlarının her bir bileşenle ilgili mevcut durum değerlendirmesi üzerinden hedef kapasiteye erişim düzeylerinin irdelenmesi ve varsa kapasite yetersizliklerinin sebeplerinin irdelenmesi, kapasite artırımını sağlayan süreçlerdeki kısıtlılıkların iç denetimin gerektirdiği denetim teknikleri doğrultusunda değerlendirmek ve nesnel güvence sağlamaktır.
Kapsam: Milli Eğitim Bakanlığı Merkez ve taşra teşkilatının yeniden yapılanması sürecinin sistem denetimi yöntem ve tekniklerine uygun olarak denetlemesi şeklinde belirlenmiştir.